17 Ocak 2012 Salı

Cilt Bakımı Rutinim - Temizleyiciler

Cilt bakımı benim oldukça hassas olduğum bir konu. Bu hassasiyet bana pahalıya patlasa da cildime iyi bakmak iyi hissetmenin yollarından biri benim için. Bugün sizlere cilt bakım rutinimi adım adım anlatmak istiyorum.



Kullandığım Temizleyiciler: Cildinizi iyi temizlemek cilt bakımında önem vermeniz gereken bir konu. Aldığınız rastgele ürünlerle cildinize dokunmanız bazen size pahalıya mal olabilir. Temizleyici seçerken mutlaka cilt tipinize göre ürünler seçmeniz gerekiyor. Tabii bunun için önce cilt tipinizi güvenilir bir uzmandan ayrıntılı bir şekilde öğrenmeniz lazım. Benim cildim karma, kışın kuruya, yazın ise yağlıya dönük ama her iki mevsimde de ortak bir sorunu var nemsiz!!! Aşırı sıcak ve aşırı soğuk havalar cildimi resmen pul pul soyuyor! Eğer sizin de cildiniz benimki gibi nemsizse, asla ve asla jel formundaki temizleyicileri kullanmamanız gerekiyor. Daha çok temizleme sütü ya da temizleme köpüğü şeklindeki ürünleri tercih etmek daha doğru. Bir de ucuza kaçıp paraben içeren ürünleri asla almayın. İşte benim ürünlerim: (soldan sağa)


1- Vichy Purete Thermale 3 in 1: Süt kıvamında bir ürün. Bir üründe 3 ürün kolaylığı var (Temizleyici süt, tonik ve göz makyajı temizleyicisi) Ben tonik ve makyaj temizleyici olarak pek kullanışlı olduğunu söyleyemem ama fena bir temizleyici değil. Bir yerden bana denemem için verilmişti ama ben pek beğenmedim. Sanki iyi temizlemiyor.Sonradan baktım baya uygunmuş fiyatı isteyenler şuradan edinebilir.

2- Exuviance Gentle Cleasing Creme:  Çooook sevdiğim, bir yıldır ancak şişenin fotodaki yerine kadar gelebildiğim nazik temizleme sütüm. Cilt bakımım için gittiğim merkezden 80 TL'ye almıştım. Muhteşem kokuyor, hiç tahriş etmiyor, yüzümü kurutmuyor, gerginleştirmiyor. Kışın kullanmayı daha çok tercih ediyorum. Yazın o yağlanmış yüzümü arındırma kapasitesi yok bence. Türkiye'de çok yaygın bir marka değil. İnternetten almak isteyenler şuraya bakabilirler.

3- Neutrogena Göz Makyaj Temizleyicisi: Kullandığım bir çok markaya göre bence en iyilerden biri (en pahalıların arasında bile) waterprooflu hypnosemu bile çıkarabiliyor. Tek eksisi biraz yağlı olması, durulamanız gerekiyor mutlaka biraz göz yakıyor yoksa.

4- L'occitane Angelica Yüz Toniği: Çok seviyorum bunu. Daha önce burada incelediğim bir ürün. Yüzümde neredeyse hiç siyah nokta bırakmadı, alkolsüz ve cildinizi asla gereksiz yere soymuyor, aksine nemlendiriyor. Şiddetle tavsiye. Satın almak için işte link.

5- Bioderma H2O Sensibio: Daha yeni aldım ve ilk kez dün denedim. Artı özellikleri yağsız formda, oldukça doğal içerikli ve hassas ciltler için uygun. Performans olarak fena değil. Bakalım daha nelerini keşfedeceğiz.

6- Rare Blossom Yüz Temizleme Köpüğü (Lavanta&Nane): Yazın bayıla bayıla kullandığım temizleme köpüğü. Yazın cildim gerçekten köpük formunda bir temizleyiciye ihtiyaç duyuyor. Sütle pek arındıramıyorum sebum sorunu nedeniyle. Bunu ben Boyner'den almıştım ve çok memnun kaldım. Hiç bir şekilde makyaj kalıntısı bırakmıyor, kurutmadan nazikçe temizliyor ve yüzde yüz doğal! Üstelik Rare Blossom Bir Türk Kozmetik markası! Bunu duyduğumda ben de çok şaşırmıştım. Diğer ürünlerinin de güzel olduğunu duydum. Daha sık kullanacağım bu markayı artık. ne de olsa yerli malı yurdun malı herkes onu kullanmalı!!! almak isteyenler buraya





(Soldan sağa)

1- Darphin Age Defying Dermabrasion (Kısaca yüz peelingi diyelim:) : Darphin benim çok ama çok sevdiğim marka. evet biliyorum biraz pahalı ama aldığım ürünün her kuruşuna değecek kalitede ürünleri var. Kutunun arkasında ne diyorsa yapıyor. Bu da yeni aldığım peelingi. İnanılmaz güzel etki yarattı bende. Duştan sonra mercimek büyüklüğünde bir parça alıp tüm yüzümü bir iki dakika ovalıyorum. Sonuç: pürüzsüz ve siyah noktasız ölü derilerinden arınmış bir cilt! bebek cildi kadar yumuşak yapıyor. Ayrıntılı bilgi isteyenler buraya.

2- La Roche Toleriane Dermo Cleanser: Bu normalde daha büyük boy bir ürün ama bana denemem için verilmişti. Hipoalerjik bir ürün cildim de hiç bir rahatsızlık yaratmadı ama kuvvetli bir temizleyici olduğu söylenemez. Waterprooflu makyaj ürünlerini çıkarmada fazla başarılı olduğu söylenemez. Cilt temizleme sütü olarak kullanıyorum daha çok. Kuru ciltler için başarılı bir ürün bence. Cildin nemini koruyor. Ben pamuk yardımıyla kullanıyorum bu losyonu. Su bile zarar veriyor cildime bu aralar. Satın almak için buraya tıklayın

3- La Roche Physiological Micellar Solution: Bu da deneme boyu verildi bana. vichy 3 in 1 e benziyor bu da hem tonik, hem temizleyici hem de makyaj temizleyici. Vichy'den daha başarılı çünkü losyon formunda değil, su şeklinde. Pamukla cildinizi sildiğinizde ciltte hiç kalıntı bırakmıyor. Ben bunu sadece tonik olarak kullanıyorum çünkü içeriği termal su :) bayılıyorum şu termal içerikli ürünlere cildi inanılmaz güzel tazeliyor. Bundan isteyenler buraya

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder